nl

+31 (0)53 711 36 50

+32 (0)11 98 84 36

  info@halvewerk.nl

Whatsapp

X

Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.

Categorieën

Levertijd Voor 17:00 uur besteld = morgen in huis                  Specialist Vanaf €100,- gratis bezorgd en retourneren                  Advies Uw technisch specialist                  BTW Alle prijzen zijn inclusief BTW

0

Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.

Een snaarschijf oftewel poelie is een schijf die gebruikt wordt om krachten over te brengen in machines. Hun functie hierin is het aandrijven van machines en het aandrijven van onderdelen van bijvoorbeeld auto’s en andere voortuigen. 

De snaarschijven die Halvewerk levert zijn geschikt voor v-snaren. U zult op de website zien dat wij een ruim assortiment hebben in SPA, SPB, SPC en SPZ snaren en snaarschijven. Wij leveren snaarschijven die voorzien zijn van een Taperlock boring.
Door deze boring zorgt ervoor dat er een klembus in geplaatst kan worden.
Dit zijn conische bussen die de mogelijkheid beiden om elke willekeurige snaarschijf op elke willekeurige as te monteren.

De conische klembus wordt op de as bevestigd. Zo wordt het koppel over de gehele omtrek overgebracht. Een andere optie is om alleen de spie het koppel over te laten brengen, maar dan kunnen de spiebaanflanken op lange termijn slijtage gaan vertonen waardoor er speling ontstaat. Wanneer er een klembus wordt toegepast is een spie vaak overbodig. 

Enkele voordelen van klembussen zijn:

  • Ze kunnen zonder beschadigingen over lange assen geschoven worden.
  • Ze kunnen snel en eenvoudig gemonteerd en gedemonteerd worden.
  • Door een klembus kunt u verschillende asmaten monteren op een schijf.
 

 
Symptomen  Mogelijke oorzaak Oplossing
Problemen met de schijven Schijf is gebroken of beschadigd.

1. Schijf is niet goed gemonteerd.

2. Vreemd materiaal bevindt zich in de aandrijving.

3. Schijven hebben een te hoog toerental.

4. Riem is niet goed gemonteerd.

1. Let erop dat de bouten van de klembus niet sterker zijn aangedraaid dan aangeraden.
2. Gebruik een goede afscherming.
3. Toerental lager instellen.
4. Wring de riemen niet over de schijven.

 
Snelle en sterkere slijtage van de groeven.
1. De riemspanning is te hoog.
2. Vervuiling van de schijf.
1. Span de riem opnieuw aan en controleer uw aandrijvingsontwerp.
2. Reinig de schijf.
Problemen met de aandrijvings-componenten Assen zijn gebroken of gebogen.
1. De riem is (veel) te sterk aangespannen.
2. Toevallige schade.
 
Te brede of teveel riemen kunnen de assen (of de motor) zwaar belasten. Dit gebeurd wanneer de capaciteit van de aandrijving is verlaagd, maar de riemen niet zijn aangepast.
1. Span de riem opnieuw aan.
2. Verbeter de afscherming.
Warmlopende lagers De riem is te sterk gespannen.
1. De groeven zijn versleten, hierdoor lopen de riemen over de bodem van de groef en brengen ze geen vermogen over.
2. Verkeerde spanning
1. Vervang de schijf en span de aandrijving goed aan.
2. Span de riem opnieuw aan.

 
Slechte staat van de lagers 1. Lager(s) zijn niet krachtig genoeg ontworpen of onderhouden 1. Controleer het ontwerp en lijn de lagers uit en smeer ze.

Er zijn verschillende manieren om de prestatie van uw machine te verhogen. U kunt bijvoorbeeld grotere snaarschijven gebruiken of u kunt de keuze maken om bredere riemen te gebruiken. 

Onze specialisten adviseren u graag. Via de contactpagina kunt u onze specialisten op verschillende manieren bereiken.

  Eline     05-06-2018 09:41     Reacties ( 0 )
Reacties (0)

Geen reacties gevonden.

Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.